KAJIAN DESAIN LOGO PADA MEREK JASA PENCUCIAN HELM HELMO WASH

Geggy Gamal Surya

Abstract


Abstract

A logo can determine the success of a product or service. Logo is charisma, quality, guarantee, quality, entity, sign, identity, meaning and symbol on a product or service. The meaning contained by the logo is determined from the product / service. Helmo Wash is a service company that washes motor vehicle head protectors. This business is still relatively small in this sector. Due to these factors, the majority of helm wash attempts ignore the role of the logo in terms of aesthetics. The Helmo Wash logo was created based on an aesthetic concept. Aesthetics is a beauty in an object, logo, product, and so forth. Therefore, the Helmo Wash logo is built through concept, brainstorming, digital design through aesthetic aspect in order to achieve the company's goals exclusively.

Keywords: Identity Design, Logo Design, Corporate Identity

 

Abstrak

Sebuah logo dapat menentukan suksesnya suatu produk atau jasa. Logo adalah karisma, mutu, jaminan, kualitas, entitas, tanda, identitas, makna dan lambang pada suatu produk atau jasa. Makna yang terkandung oleh logo ditentukan dari produk/jasa tersebut. Helmo Wash adalah perusahaan di bidang jasa yang mencuci pelindung kepala kendaraan bermotor. Usaha ini masih terbilang sedikit di sektor ini. Karena faktor tersebut, mayoritas usaha pencucian helm mengabaikan peran logo melalui segi estetika. Logo Helmo Wash diciptakan berdasarkan dari konsep estetik. Estetika adalah suatu keindahan pada suatu benda, logo, produk, dan lain sebagainya. Maka dari itu, Logo Helmo Wash dibangun melalui konsep, brainstorming, desain digital melalui aspek estetika guna mencapai tujuan perusahaan tersebut secara eksklusif.

Kata Kunci : Identity Design, Logo Design, Corporate Identity

References


Daftar Pustaka

Dameria, Anne, 2007, Color Basic Panduan Dasar Warna untuk Desainer dan Industri Grafika, Link Match Graphic, Jakarta.

Mono. 2005, Branding: From Brief to Finished Solution, Page One, Singapore.

O’Donnell, Kevin, 2003, Postmodernisme, Lion Publising, Oxford.

Rustan, Surianto. 2009, Mendesain Logo, Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.

Sachari, Agus, 2002, Estetika : Makna, Simbol dan Daya, ITB, Bandung.

Safanayong, Yongky. 2006, Desain Komunikasi Visual Terpadu, Buana Printing, Jakarta.

Tinarbuko, Sumbo. 2008, Semiotika Komunikasi Visual, Jalasutra, Yogyakarta.


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.