ANALISIS KECENDERUNGAN PENELITIAN MAHASISWA SEBAGAI TUGAS AKHIR STUDI SARJANA PROGRAM STUDI PGSD UNIVERSITAS ESA UNGGUL

Ainur Rosyid

Abstract


This research aimed to deeply examine the tendency of students’ research as a final project to earn an educational Bachelor Degree in 2017 dan 2018. Descriptive qualitative method was employed to analyze the data collected. The number or students’ research analyzed was 33. The result shows that the students’ researches tend toward in research topic, course subject, research approach, and research method. The research results were expectedly to be considered in students’ research proposal in order to vary the scope of research.

 

Keywords: thesis, students research, research tendency


Full Text:

PDF

References


Emzir. (2010). Metodologi Penelitian Analisis Data. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Failasuf, C. (2015). Analisis Kecenderungan Penelitian Mahasiswa Jurusan Bahasa Dan Sastra Arab Fakultas Bahasa Dan Seni Universitas Negeri Jakarta. Al-Ma’rifah, 12(01), 70–83. https://doi.org/10.21009/almakrifah.12.01.07

Hasanah, M. (2014). Analisis Kecenderungan Penelitian Skripsi Mahasiswa Pgmi Sebagai Revitalisasi Bidang Keahlian Guru Mi (Suatu Pendekatan Meta-Analisis). Al Adzka, 4(1), 281. https://doi.org/10.18592/aladzkapgmi.v4i1.278

Pendidikan Tinggi, 66 37 (2012) (testimony of Undang-Undang Republik Indonesia).

Indriani, A. (2016). Analisis Kecenderungan Penulisan Skripsi Mahasiswa Program Studi Pendidikan Matematika Di Ikip Pgri Bojonegoro. JIPMat, 1(1), 130–134. https://doi.org/10.26877/jipmat.v1i1.1077

Irawan, E. (2013). Analisis Kecenderungan Penelitian Skripsi Mahasiswa Program Studi Pendidikan Matematika STKIP PGRI Pacitan Tahun Akademik 2012 / 2013. Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika, November, 978–979.

Kocimaheni, A. A. (2017). Kecenderungan Penelitian Mahasiswa Program Studi Bahasa Jepang Fakultas Bahasa dan Seni Universitas Negeri Surabaya. Jurnal Asa, 4, 17.

Krismayani, I. (2016). Pemetaan Penulisan Skripsi Mahasiswa Program Studi S-1 Ilmu Perpustakaan Universitas Diponegoro. Lentera Pustaka: Jurnal Kajian Ilmu Perpustakaan, Informasi Dan Kearsipan, 2(1), 45. https://doi.org/10.14710/lenpust.v2i1.12356

Mahmud, & Priatna, T. (2008). Penelitian Tindakan Kelas: Teori dan Praktek. Bandung: Tsabita.

Muhassanah, N., & Imswatama, A. (2016). Skripsi Mahasiswa Program Studi Pendidikan Matematika Universitas Muhammadiyah Sukabumi Tahun Akademik 2014-2015. Jurnal E-DuMath, 2(1).

RI, P. P. (2012). Kerangka Kualifikasi Nasional Indonesia.

Sudarisman, S. (2012). Analisis Kecenderungan Metodoe Penelitian Skripsi Mahasiswa Di Program Studi Pendidikan Biologi Uns.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Manajemen. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Sumantri, J. S. (2007). Filsafat Ilmu: Sebuah Pengantar Populer. Jakarta: PT Pancaranintan Indahgraha.

Suyitno. (2018). Metode Penelitian Kualitatif: Konsep, Prinsip, dan Operasionalnya. Tulungangung: Akademia Pustaka.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


    

Lembaga Penerbitan Universitas Esa Unggul
Jalan Arjuna Utara No 9 Kebon Jeruk Jakarta 11510
Telp : 021 5674223 ext 266

email : [email protected]